30. listopadu 2013

Neobyčejně obyčejná sekaná



Přestože žiji v Izraeli a můj jídelníček se hodně změnil, české kuchyni jsem zůstala věrná. Manžel i děti česká jídla milují, hlavně omáčky a sladká jídla. Malý důkaz místo slibů - jedno z jídel, které si u mé arabské rodinky našlo své místo je sekaná pečeně. Vzpomínám si, když jsem sekanou poprvé vytáhla z trouby, ptala se mě tchýně překvapeně, co je to za zvláštní chléb :o). Od té doby vždy když sekanou peču, ráda zajde na oběd. 

Jelikož se přiliš nekamarádím s vepřovým masem, musela jsem hledat náhradu, jak udělat sekanou vláčnou a jemnou. Maso jsem použila mladé hovězí, čerstvě mleté na jemno s částečným podílem tuku, aby sekaná nebyla příliš suchá. Pro zjemnění jsem přidala trochu 5% tvarohu.


Potřebujeme:

1 kg mletého hovězího masa

1 menší cibuli

5 stroužků česneku

200 g tvarohu

1 vejce

1 větší rohlík

trochu mléka

1 lžičku a 1 lžíci dijonské hořčice

1 lžíci majoránky

1 lžíci másla

1/2 lžičky mletého nového koření

1/2 lžičky uzené papriky

drcený pepř

sůl


Rohlík nakrájíme na kostičky a zalijeme trochou mléka.

Cibuli nakrájíme na drobno a na másle osmahneme do sklovita. Přidáme rozmačkaný česnek, nové koření, majoránku, uzenou papriku, drcený pepř a necháme lehce rozvonět.

Maso dáme do hnětače, přidáme cibulovou směs, vejce, tvaroh, vymačkané kousky rohlíku, lžičku hořčice, sůl a umícháme hladké těsto.

To vyklopíme na pracovní plochu, krátce propracujeme rukama a několikrát s ním bouchneme o podložku. Tím vytlačíme přebytečný vzduch a sekaná se nebude rozpadat.

Poté těsto vytvarujeme do šišky, celé potřeme zbývající lžící dijonské hořčice, vložíme do nádoby na pečení, lehce podlijeme vodou a při 180 stupních zhruba 75 minut pečeme. 

Podáváme nejlépe s bramborovou kaší. 
Manžel pojal konzumaci sekané tak trochu v arabském stylu - v pitě, s plátky rajčat, zeleninovým salátem a sezamovou omáčkou tahíni. Proč ne, hlavní je, že mu chutná. Spokojenost na obou stranách.

Nakonec menší tip: Aby měla kaše krásnou žlutou barvu, přidávám do vody, ve které vařím brambory, na špičku nože kurkumy. 





Žádné komentáře:

Okomentovat